Tuesday, December 29, 2020

The Newspaper Sinhala movie review (ද නිවුස්පේපර්)

 සරත් කොතලාවල සමග කුමාර තිරිමාදුර අධ්‍යක්ෂණය කල "ද නිවුස්පෙපර්" සරලවම කිව්වොත් හොදයි ටිකයයි.



ආරම්භක රූපරමු සම්බාව්‍යගනයේ වූ නිසා, "සුස්ති"ට වඩා ඇල්මක් ඇති විය තවදුරටත් මෙය නැරබිය යුතු බව සිත කිවේය. ක්‍රමයෙන් කතාව දිගහැරෙන විට එකී සිතුවිල්ල තවත් මෝරා "මේක නම් මරු" යන සිතුවිල්ල දක්වා වර්ධනය විය. හැමෝම මේක බලන්න කියලා දාන්න ඕනේ කියලා සිතුනි.

සියල්ල බිදවැටෙන්න ගත්තේ අනවශ්‍ය සිද්දියක් උලුප්පා දක්වා, කතාවේ තාත්විකබාවය බිදවැටීමත් සමගයි. එයින් පසු කතාව ඔහේ දිගහැරෙන්න පටන් ගත් අතර කිසි රසයක් නැති රූපරාමු රාශියක් බවට පත්විය.

චිත්‍රපටය නොබැලු අය  මෙතනින් එහාට මේ විචාරය කියවීමෙන් කතාවේ සිද්දීන් ගැන දැනගැනීමට හැකියාව වැඩිය. එම නිසා, 6/10 වුනත් චිත්‍රපටය නරබා පැමිණෙන්න.

සිංහල කොටියෙක් ලෙස හංවඩු ගැසුනු, ගමේ අගතියට පත්වුන පවුලක වැඩිමල් සොහොයුරා ඔහුගේ මිතුරෙක් සමග කොලබ පැමිණ එකී කරුණ නිවැරදි කිරීමට දරන උත්සාහය කතාවේ මුලික අදහසයි.

තාත්වික බව බිදවැටෙන ප්‍රධාන සිදුවීම වනුයේ ප්‍රධාන කතෘතුමාට පහරදීමයි. එකී පහර දීම අතිශය තාත්වික වුවත් ඊට පසු සිදුවීම් අතාත්විකය. යම්කිසි සිදුවීමක් අරබයා මාධ්‍ය භාවිතාව හරියටම හරි වුවත් ඉන්පසු සිදුවූ සිදුවීම් කතාවේ හරයට සිදුකලේ හානියකි. එතරම් දැවැන්ත උද්ගෝෂණ, මාධ්‍ය සාකච්චා පවත්වන සිදුවිමක විත්තිකරු ගැන කිසිවෙකු කතා නොකිරීම අතාත්විකය. මේ කතාව දශක දෙක තුනක් පැරණි කාලරාමුවක දිගහැරෙනවා නම් එකී කරුණ සත්‍ය වීමට තිබුනි එත් වර්තමාන මාධ්‍ය ඕනෑම කුණුගොඩක් විකුණන්කන ස්වභාවය කතාවෙන් ගිලිහීම තාත්විකබව පරිහානියට ලක්කළේය. 

මගේ දැක්මට අනුව තාත්විකම කතාව වනුයේ, එකී පහර දීමෙන් පසුව විත්තිකරු කොලබ පැමිණි කරුණ සමාජ ගතවී ප්‍රධාන පුවතක් ලෙස එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස ඔවුන්ගේ ජිවිත වෙනස් වීමයි. ජනතාවගේ අනුකම්පාවෙන් පාර්ලිමේන්තුවට යෑම වුවද තාත්විකය. ගමේ උන් සර් කියමින් ඔහු ලග වදවැටෙන තත්ත්වක් වුවත් නිර්මාණය කිරීමට තිබුණි. මේ කතාව තුලින් මාධ්‍ය තුලින් චරිත පිම්බීම, ඕනෑම දෙයක් මාර්කට් කළහැකි බව, ජරාජීර්ණ දේශපාලන භාවිතාව ගැන පුළුල් සාකච්චාවක් කිරීමට හැකියාවක් තිබුණි. අවාසනාවට එය එසේ නොවී අතාත්වික මාර්ගයේම ගමන් කළේය.

චිත්‍රපටියතුල දේශපාලනික උවමනාවක් නිසා කතාව බිදවැටුනාදැයි සැකයක් එන්නේ චිත්‍රපටියේ නිෂ්පාදක ලැයිස්තුව දැකීමෙන්ය. මගේ නම් මතය අනවශ්‍ය කරුණු උලුප්පා දක්වන්න යෑමෙන් ඉතාමත් රසවත් කතාවක් විනාශ කලබවය. මෙය සරත් කොතලාවලට කුමාර තිරිමාදුරට අලුත් දෙයක් නොවන්නේ ඔවුන්ගේ "තණ්හා රතී රගා" චිත්‍රපටියත් මෙසේ බොලද අවසානයක් ලබාගැනීමයි. කතාව හොදට ගොඩනගා පසුව එය විනාශ කිරීම කණගාටුවට කරුණකි. එත් උත්සාහය අගය කලයුතුය.      

No comments:

Post a Comment